Çocuklar için deneyler müthiş keyifli ve aynı zamanda dünyayı keşfetme imkanı. Burada listelenen egzersizleri evde her türlü hava koşulunda yapabilirsiniz. Bebek odası, Okul Öncesi ve kolej çocukları için mükemmeldir. Gençler deneyleri sever. Gençler kontrol etmeyi sever – çevrelerindeki dünyayı bu şekilde tanırlar. Yeni deneyimlerle, sadece bilgilerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda mükemmel eğlenirler. Kasvetli bir günde evde monotonluk için önerileriniz yoksa veya çocuğunuzla büyüleyici vakit geçirmek istiyorsanız, çocuklar için deneyler yapmak harika bir alternatiftir.
Neden çocuklarla deney yapıyorsunuz?
Latince’den gelen “deney” kelimeleri hem çalışma hem de deneyim olarak dönüşür. Bu nedenle deney, işlevi çeşitli tepkileri heyecanlandırmak ve ayrıca belirli olaylara neden olmak olan bir faaliyettir. Örneğin bilimde, hipotezleri doğrulamak veya reddetmek için deneyler kullanılır. Bir çocuk için iyi bir deneyin temel olması ve ulaşılamaz sonuçlar vermesi gerekir. Bu sadece çocuklar için yapılan deneyler için değil, aynı zamanda müthiş keşifler sunan klinik deneyler için de geçerlidir. Günümüzde bilginin insan büyümesindeki rolünün ne kadar büyük kaldığı vurgulanırken, yalnızca bilginin kendisini edinmenin değil, aynı zamanda elde edilen yöntemin de çok önemli olduğu vurgulanırken, araştırma sonucunda bilgi edinmenin tam olarak ne kadar hayati olduğu vurgulanmaktadır. çalışma prosedürleri. Sonuç olarak, çocuğa tepsilere cevap verilmemeli, sorunu ortaya koymalı, araçlardan bahsetmeli ve ikilemi çözmeye yardımcı olmalıdır. Bu sayede çocuk, büyümesini önemli ölçüde etkileyen hayal gücünü ve merakını artırır. Ek olarak, deneyler çocuğun ilgisini, diğer senaryolarda çocuk tarafından kesinlikle görülmeyecek olan çeşitli duyumlara ve bilgilere çeker. Buna ek olarak, çok sayıda soru sormanıza, nesnelerin binalarını ve fenomenlerin özelliklerini araştırmanıza izin veriyorlar. İnkar edilemez bir şekilde, deneyler yaratıyor.
Deneyler, çocukların doğada meydana gelen sayısız hissi anlamalarına ve dünyaya olan ilgilerini artırmalarına izin verir. Bir çocuk için mükemmel bir deney nasıl görünmelidir?
Deneyler yapmaya devam etmeden önce, en fazla avantajı sunmasını sağlamak için iyi bir deneyin nasıl çalışması gerektiğine dikkat etmekte fayda var. Başlangıç olarak, deneyin aşamaları esastır. Stanislav Niziol’e göre (“sosyo-doğal çevre örneğinde öğrencilerin araştırma çalışma becerilerinin oluşumu” dergisinin yazarı), deneyin aşamaları aşağıdakilere uygun olmalıdır: Sorunlu bir soru sormak, yani sarıyı kırmızıyla karıştırırsak ne olur? Bir hipotez koymak-örnek olarak çocuk, tonları bütünleştirdikten sonra kesinlikle turuncu rengi elde edeceğimizi belirtir. Deneyin eğitim kursunu planlamak – bu durumda boya seçeneği, deney alanı olabilir. Bir deney yapmak. Sonuçlar – turuncu rengi elde edip etmediğimiz ve sonucun varsayımlara uyup uymadığı.
Çocuklar için deney-renkli köpük yanardağı
Gördüğünüz gibi, yukarıdaki yönergeler oldukça laboratuvar politikaları gibi görünmektedir, ancak örneğin çocukla bir teori geliştiremezsek, yönergelerden biraz sapabiliriz ve bu noktanın uygulanmasını gerektirmeyebiliriz. Deneyler yapmanın sadece öğretmek için değil, eğlendirmek için de önerildiğini unutmayın. Çocuğunuzun bu şekilde kaliteli zaman geçirmesini sevmesi önemlidir. Bunun da ötesinde, deneyleri çocuklar için zevkli bir zaman geçirme türü haline getirecek ve aynı zamanda çocuğun uzmanlığını genişletme ve ilgisini artırma şeklinde avantajlar getirecek çeşitli yönleri akılda tutmakta fayda var. Aşağıda bazı önemli öneriler bulunmaktadır: Çocuklar için deney-renkli köpük yanardağı. çocuğa aktivite mekanizmasını tanımlayabildiğinizden emin olmak için temel deneyleri – sizin için de makul olanları seçin, size zevk verecek deneyler bulmaya çalışın – bu tür takılmanın sadece gençler için değil, olumlu olmasına izin verin,
Deney No. 1. Ev yapımı jöle.
Kullanım meyve suyu / rendelenmiş meyve, jöle ve isteğe bağlı şeker. Çocuğa ne olacağını anlatın – ve kendi başına meyve türünü seçmesine izin verin. Ona 1,5 çay kaşığı jölenin nasıl göründüğünü programlayın, bu kesinlikle jöle yapmanızı sağlayacaktır. Jöleyi birbiriyle yapın ve kıvamını kontrol edin. Çocuğa şu hissi tartışın: Suda çözünmüş jöle, en iyi problemler altında türünü değiştiren bir sistemdir – daha da önemlisi sıcaklık seviyesi. Bu nedenle, jöle buzdolabında odaklanmalıdır.
Deney No. 2. Taze ve taze olmayan yumurtalar
Yumurtayı suda taze ve taze tutmanın ayrımının ne olduğunu çocuğa ortaya çıkarabilirsiniz. Her iki yumurtayı da şeffaf bir kaba atıyoruz. Taze bir yumurta dibi seçeceği gibi olgunlaşmamış bir yumurta da kesinlikle yüzeyde yüzecektir. Ardından her iki yumurtaya da zarar verin, böylece genç bayat yumurta ile taze yumurta arasındaki farkın ne olduğunu kendisi görebilir. Taze yumurtanın su yüzeyinde sürüklenmesi ve aynı zamanda taze olanın dibe düşmesi nasıl gerçekleşir? Yumurta örtüsünün altında bir gaz kabarcığı var. Tavuğun döşenmesinden bu yana geçen süre ile artar.
Deney No. 3. Balonlarla ilgili neyi sevmiyorsun?
Balonu havaya uçurun ve bu arada seçilen meyveyi hazırlarken çocukla eğlenin: karpuz, çilek, limon veya diğer sulu meyveler. O zaman sor: Bu meyveler arasında balonun patlamasına neden olur – ayrıca ona dokunmanıza bile gerek kalmaz. Sence hangi meyvedir? Deney, balonun karpuz, çilek ve limonun sonunda sıkılmış meyve suyuyla püskürtülmesini gerektirir – bundan sonra balon patlar. Limon kabuğunda, balonu yapmak için kullanılan kauçuktaki bağların zayıflamasına neden olan limonen vardır.
Deney 4. Bir tabakta gökkuşağı.
Çocuğunuzdan beyaz bir tabağın kenarına çok sayıda renkli tatlı koymasını isteyin. Bittiğinde, tüm zamanların en düşük ev tabağına dökün. 1/2 su bardağı su. Sonuç, tatlılardan bir renk yağmuru olacak ve ayrıca renkli sıvı, renkli bir gökkuşağı üreterek ev plakasının tesisine akacak.
Deney No. 5. Evde gökkuşağı.
Gökkuşağı etkisine başka çeşitli yollarla da neden olabilir. Bir ayna, beyaz bir çarşaf, bir el feneri ve suyla dolu düz bir yemek kullanmak yeterlidir. Ayrıca bir CD’nin yanı sıra bir el feneri de kullanabilirsiniz. Güneşli bir günde, bahçe fıskiyesinden güneşli odaya bir su akışı yönlendirebilirsiniz.
Deney No. 6. Bir çiçek tutucuda lav.
Bu deney için, yüksek, şeffaf bir çiçek tutucuya, ayçiçek yağına, gıda boyası ile lekelenmiş suya (ne olursa olsun – sarı olmadığı sürece) ve ayrıca bir efervesana ihtiyacımız var tablet bilgisayar. Vazoya yağ koyduk, o renkli sudan sonra. Su dibe ulaştığında, kabarcıklı tablete ineriz. Etki kesinlikle suda kusan yemekler olacak ve yağda renkli mermi oluşumunu tetikleyecektir. Duyumun açıklaması, yağın ve suyun farklı yoğunluğunun, ani aktiviteler sırasında onları farklı şekillerde hareket ettirmesidir – ve kabarcıklı tablet bilgisayarın tetiklediği şey budur.
Deney 7. Düşük gelgit boyunca volkan.
Bu, bir çocuğa öğreten mükemmel bir deneydir… temizlik. Uygulama için meşrubat, sirke ve ayrıca su pişirmemiz gerekiyor. Amaç, taslağı bu bileşenlerle hareket ettirmektir. Tamam’ın en altına inelim. 1/2 poşet soda, dökün. 2 bardak sirke ve ayrıca çıkıştan kesinlikle – bir yanardağdaki lav gibi – bir köpük akışı – özleşmeye başlayacaktır. Sonra tamam. Otuz dakika sıcak suyu boşaltın.
Deney 8. Elektrikli parçalar.
Deneyi gerçekleştirmek için elektrikli süpürgeden bir tüp, bir alüminyum kutu ve bir toz havluya ihtiyacımız var. Plastik boru hattını vakumdan bir havluyla ovuyoruz ve ayrıca bir alüminyum kutu hazırlıyoruz. Boru hattına enerji verilmesi sayesinde kutuyu herhangi bir yönde hızlı bir şekilde hareket ettirebiliriz.
Deney 9. Virüsler tam olarak nasıl çalışır?
Bu deneyim, çocuklara virüslerin sabundan nasıl “korktuğunu” ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bir tabak, biber, sabun ve suya ihtiyacımız var. Çanağı (beyaz bir tabanla) suyla dolduruyoruz, biraz biber ekliyoruz ve bir parmak koyuyoruz – hiçbir şey olmuyor. Bir an için aynısını yaparız, ancak ellerimizi sabunla ve suyla yıkadıktan sonra. Parmağı bir kez daha suya koyduk – biber parçacıkları (aynı şekilde enfeksiyonlar anlamına gelir) parmaktan hızla uzaklaşır.
Deney 10. Parlayan kauçuk yuvarlak.
Deney için flüoresan kalem, beyaz şarap sirkesi, yumurta, UV ışığı, kap gerekir. Uygulama: Kavanoza sirke koyun, ardından kartuşu işaretleyiciden çıkarın ve suyun renginin değişmesini bekleyin. Ayrıca çiğ bir yumurta koyduk. Bir hafta sonra, UV lambasını ortadan kaldırır ve koyarız – yumurtanın parlayacağı ortaya çıkar.
Deney 11. Tuz kristallerinin yetiştirilmesi.
Deneyim, tuzlu sudan tuz elde etme sürecini ortaya koymaktadır. Oldukça doymuş bir çözelti elde edilene kadar bir su kabına tuz dökün. Bundan sonra kavanozun üzerine bir çubuk koyun, aynı anda bir iple bağlayın – suya batırıldığından emin olmak için. Kavanozu tamam koyduk. 2 hafta. Su buharlaşmaya başlayacak ve ayrıca çocuk ipliğe yerleşen küçük tuz kristallerini gözlemleyebilecek.
Deney 12. Tuzu biberden ayırmak.
Tezgahın üzerine tuz ve karabiber serpin, ardından her iki aktif bileşeni de karıştırın. Çocuğunuzdan maddeleri bölmesini isteyin. Bu tahılı tahılla yapmanın kesinlikle çok zaman alacağı anlaşılıyor. Böylece çocuğa bunu yardımla yapmasını söyleyebiliriz… çizgiler. Kuru bir toz havluyla masaj yapılarak vaktinden önce elektriklendirilmelidir. Baharat karışımına böyle bir lidere yaklaşırken, Biberin kesinlikle artacağını ve cetvele yapışacağını kesinlikle göreceğiz.