Gençleri anlamak

Rate this post

Avrupa toplumlarının çoğunda, “gençlik” in çocukluk yılları arasında bir değişim süresi olduğu düşünülmektedir. özgüven yanı sıra yetişkin özgüveni, aile üyelerine, kurumlara ve sosyalleşmeye katkıda bulunan diğer çeşitli kuruluşlara gençlerin bağımlılığı arasında olduğu gibi işlev gören kişinin özerkliği. bunun yanı sıra, özerk bir toplumda yetişkin bir vatandaş olarak bireysel bir yaşamı vardır. Bu süre boyunca genç bir yetişkin, kolejdeki yaşam, araştırma çalışması, aile ve diğer çeşitli bağlantılar, eğlence veya yepyeni ortamların keşfi ile ilgili olabilecek birçok yepyeni yaşam durumunun yanı sıra seçimlerle karşılaşır. ve toplumlar. Her şeyden önce, bu süre boyunca gençler yaşam tarzlarını, kimliklerini tanımayı, ayaklarına dayanmayı ve yetişkin dünyasıyla olduğu kadar ebeveynleriyle de bağlantı kurmak için yeni bir yöntem inşa etmeyi arıyorlar.

Çok sayıda genç, bu süreden büyük sorunlar yaşamadan, ailelerinin ve arkadaşlarının yardımıyla ve bilgi ve yardım sağlamak için asgari düzeyde resmi veya gayri resmi ağlar kullanarak geçer. Bununla birlikte, sürekli olan sosyal değişimler bağlamında pek çok kişi, önceki deneyimlerini geçmiş seçeneklerle karşı karşıyadır. Bu gençler, başvuracakları birine, kendilerine mevcut olandan daha iyi bir dizi seçenek sunacak birine ve kendi seçimlerini yapmalarına ve genişleyen özgürlüklerini uygulamalarına izin verecek bir şekilde ihtiyaç duyduklarını hissediyorlar.

Gençlik yılları nedir

Gençleri anlamakGençlik yılları (lat. ergen gelişimi, olgunlaşma), gençlikten yetişkin yaşlarına geçişte, genç bir yetişkinin kelimenin tam anlamıyla ve aynı zamanda psikolojik olarak geliştiği bir yaşam süresini temsil eder. Bu yaşam dönemi için çeşitli yorumlar vardır, örneğin Kate Levin ergenleri “sınırlardaki insanlar” olarak tanımlar. Anna Freud, ergenlik çağındaki Kibir ve kimlik adlı işinde ergenliği, ergenlerin eylemlerinin yanı sıra ruh halindeki istikrarsızlığa ve değişikliklere neden olan hem fiziksel hem de psikolojik olarak önemli ayarlamaların bir süresi olarak tanımlıyor. Charles Dickens’ın iddia ettiği gibi, “ergenlik yaşamın en güzel dönemidir, yaşamın en korkunç dönemidir, bilgelik çağıdır, delilik çağıdır.” Eric Erikson bu süreyi, gencin farklı işleri tatmin etmeye çalıştığı bir kimlik olarak tanımlıyor. Erikson’a göre, ilk ve en yokuş yukarı mücadelelerden biri, gencin “aradığı” ve soruları kim olduğu ve neden var olduğu tarzında yanıtlamaya çalıştığı “kendi kimliğini yaratmak” tır. Bu” tarama” prosedürü boyunca akranlarından, ancak aynı şekilde sevdiklerinden, annelerden ve babalardan kazanacak ve bu deneyime dayanarak kesinlikle kendini bulmaya çalışacaktır.

Gençlerin karşılaştığı bir diğer engel de, bir yetişkinin vücudu gibi giderek artan sayıda hale gelen “kendi bedenlerini kabul etmek” tir. Tüylülük ortaya çıkar, kızlarda göğüsler genişler, sivilceler ortaya çıkar… gençler tarafından tipik olarak öznel faktörler için sorun olarak görülen farklı fiziksel düzenlemeler vardır. Öte yandan, akranlar normalde kusurları seçer ve bunları eğlencede kullanır, etiketler verir (babura, şişman, büyük kafa, Gonzo, klempa …). Bu süre zarfında hem ilk cinsel ilişkiler hem de gencin tatmin etmesi gereken işlerden bir diğeri olan “cinsel görevlerin onaylanması” gerçekleşir. Bayanlar kız olur ve çocuklar genç erkek olur. Ortamın ve ayrıca ebeveynlerin cinsiyetle ilgili bir tutumu vardır ve aynı zamanda kendi bakış açılarına sahiptirler, diğer yandan akranlar farklı şekillerde konuşurlar ve ergenler gerçeği kabul etmeyi ve ayrıca çeşitli amaçlara ve öznel baskılara dayanmayı çok zor bulurlar. ve farklı bakış açıları. Bu dönemde gençler için zorluk, anneleri ve babaları memnun etmenin yanı sıra akranlarının beklentilerine uygun olmaktır.

Bunlardan biri” özgürlüğün işgali” dir.” Gençlerin yaşadığı alanın ihtiyaçları ve varsayımları gibi ebeveynlerle olan bağlantı da değişiyor. Farklı yazarlara göre,” anneler ve babalarla olan ilişkide, ergen bireysel deneyimleri aşılar ve ayrıca ilişki önemli ölçüde eşdeğer veya neredeyse eşit karaktere sahiptir.” Ergen, aile üyelerinden üniversiteye kadar hayatıyla ilgili karar alma sürecine katılmak istiyor. Bu istek genellikle yetkililerle sorunlara, ısınmış ve yüksek sesli tartışmalara ve ayrıca kavgalara yol açar ve sanki herkes ona zararlı ve düşmanmış gibi gençlik hissi uyandırır. Yukarıdaki çeşitli yönlerden gelen baskıların bir sonucu olarak, gençlerin bu süre boyunca akranlarına güvenmeleri en basitidir. Hem “arama” süreci boyunca hem de sivilceler ortaya çıktığında ve seks hakkında konuşurken ve bakış açılarını ifade ederken, sürekli var olacak, onları tanıyacak, destekleyecek, kabul edecek ve aynı zamanda onlarla birlikte özgürlüğün getirdiği engellerle savaşacak olan arkadaşlar ve yetişkin dünyası.

Sırbistan’daki ergenler

Gençlik yılları nedirBugün gençlik işyerlerinin birlikte çalıştığı gençlerin çoğu “çalışan gençler” dir. Bunlar zaten enerjik olan ve aynı zamanda Öğrenci Parlamentosunda ve koleksiyonunda buluşabilen, yerel sinema topluluklarında, gruplarda, tüm atölyelerde, çok sayıda gönüllü programda vb. Aktif olan gençler. Çoğunlukla lise kursiyerleridir, çünkü en uygun olanlardan biridirler. UNICEF Sırbistan’a göre”” bunların çoğunluğu sağlıklı ve aynı zamanda üniversiteye gidiyor ve birçoğu normal gençlik istikrarsızlığı dışında büyük sıkıntılar yaşamadan ergenlik döneminden çıkıyor”. Bununla birlikte, kurumların ve şirketlerin ortak programlarının ve görevlerinin oluşmadığı önemli sayıda genç vardır. İhtiyaç duydukları hizmetler için asla ortadan kaldıracak dayanıklılığa sahip olmayacak gençler var. Sadece marjinalleşmiş gruplardan gençler değil, aynı zamanda daha büyük nüfustan “sistem dışı”, sağlık ve zindelik kartı olmayan gençler, Ulusal Çalışma Çözümü kayıtlarına, işi olmayan gençlere vb. Kayıtlı değildir. Mevcut UNICEF Sırbistan verileri, artan sayıda gencin alkol ve ilaçları kötüye kullanarak ve riskli cinsel ilişkiye girerek tehdit oluşturduğunu; ergenler için düzeltilmiş sağlık ve akademik hizmetlerin bulunmadığını; bildirilen ihlallerin sayısının ve kapsamının küçükler tarafından tahsis edildiğini

15 ila 15 yaş arasındaki gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 11’inin, gençlerin yüzde 18 yaş büyük olasılıkla okula gitmiyor ve bu rakam Roman yerleşimlerinden gelen gençler arasında yüzde 81’e kadar çıkıyor; Roman kadınlar arasında lise son sınıfta bulunma fiyatı zaman geçtikçe yüzde 29’dan 15’e düşüyor. yılda sadece yüzde 2’ye 18. Sırbistan’daki genç uyuşturucu bağımlılarının yaklaşık yüzde 30’u 15 yaşında. ya da başlangıçta ilacı verdiğinde daha az yıl. (UNICEF Sırbistan: çoklu endikasyon çalışması). Bu bilgiler Sırbistan’daki ergenleri güçlü bir şekilde tanımlamakta ve aynı zamanda gençlerle işbirliği yapmanın ve ayrıca gençlere yönelik genel muamelenin yalnızca gençlerin çalışanlarının soruşturması olmadığını ve yalnızca gönüllülük, rekreasyon, savunuculuk, tekerlekli sandalye, yaygın eğitim ve öğrenmeyi içermediğini söylemektedir. ve ayrıca detaylar. Gençlerle ilgilenmek sektörler arası bir yöntem gerektiriyor, gençlerin gözlüklerini taramak için kurumların yanı sıra çok sayıda yerel kurum gerektiriyor, ulusal ve mahalle yaklaşımlarında ve planlarında kalanlara ihtiyaç duyuyor gençler başvuruyor.

Gençlerin görevi işçi

Sırbistan'daki ergenlerGençler, güçleri ve aynı zamanda çevrelerindeki dünyanın tanınmasını arttırmalarıyla önemli bir kaynaktır ve kendilerine yeterli fırsat, alan, teşvik ve destek verilirse kültüre büyük bir ödeme yapabilirler. Bu çalışma, inceleme, merak, akran stresi ve farklı tehditlerle başa çıkma süresinde, gençlik çalışanının en temel görevi olan gençleri anlamak esastır. Gençlik çalışanının görevi, gençlerin bilgilendirilmesi, eğitilmesi ve seferber edilmesine yönelik görevlerin yanı sıra çeşitli programlar üretmek, kurmak ve uygulamaktır. iş fırsatının yanı sıra sağlıklarını, güvenliklerini ve güvenliklerini artıran programlar. Aynı şekilde, gençlik çalışanının rolü, gençleri, genç bir yetişkine kişisel fayda sağlayabilecek ve onu kesinlikle daha yetenekli hale getirecek her küçük şeyi keşfetme, teknik yapma, seyahat etme, sunma vb. Olanaklarından yararlanmaya motive etmektir. ve yarın bir işgücü piyasasında uygun fiyatlı. Gençlik işçisi, hoş bir yaklaşıma sahip olmak için uğraştığı gençlerle ilgilenmeli, onları korumalı ve savunmalı, onlarla birlikte hareket halinde olmalı, önlerinde değil, muhtemelen ara sıra arkalarında olmalıdır.

Gençlerin büyümesine ve gelişmesine yardımcı olacak fırsatlar yaratmak, beceri ve deneyimleri paylaşmak. Gençlik çalışanı, genç yetişkinin kendi seçimlerini yapmasını ve ayrıca bağımsız olmasını, tamamen özgür olmasını, hata yapabilmesini, ancak “sonsuza dek en iyi rotadan sapmamasını” sağlamalıdır. Ne yazık ki, Sırbistan’ın birçok kasabasında, gençlerin işlevi işçi gençlik politikası düzeyinde sorumlu yıldızlarla çalışması gereken kişilerin rolü ile bağlantılıdır. Bu engelin üstesinden gelmek için, iyi bir gençlik çalışanının gençlerin çalışmasına ve gençlere yönelik desteğe odaklanması gerekir ve bu kurstaki birincil adım, gençlik kulüplerindeki ergenlerle doğrudan anlaşma ile ilgili idari işler arasında ayrım yapmaktır. gençlerin ofislerindeki gençlerin bakımıyla ilgili. Birçok insan gençlik yıllarının ne olduğunu ve o dönemde gerçekte nasıl hissettiklerini unutur. Genellikle gençlere karşı gerçekten hoşgörüsüzdürler ve gençlerin yetişkinler gibi davranmasını beklerler.

Gençlik çalışanlarının işlevi, gençleri savunmak, onları olgunlaşma yolunda desteklemek, katılım seçimlerinin, görevlerinin ve özerkliklerinin yükselişini etkilemek, aynı şekilde ebeveynlere ve mahalleye ergenlik süresinin önemli bir süreç olduğunu kabul etmelerine yardımcı olmaktır. Gençlerin çalışanları tarafından uygulanan programlar ve görevler ve ayrıca genel olarak çözümler ve her ne derece olursa olsun gençlere yönelik çözümler, bu şekilde özellikle marjinalleşmiş genç gruplarının karşılaştığı önemli sorunların ihmal edilebilmesi nedeniyle genelleştirilmemeli ve tüm gençlere yönelik olarak aynı olmamalıdır. Sonuçta, etkili olabilmek için, bir gençlik çalışanının, kafa karıştırıcı ve sıklıkla zor yıllar yaşayan gençlerle çalışırken gerçekten daha güvende ve çok daha başarılı hissetmek için kendisini yalnızca ergenlere değil, aynı zamanda alan yönünde de bilgi ve anlayışla donatması gerekir. Gençleri, gelecek için, kendileri ve içinde yaşadıkları topluluklar için güçlendirmek ve güçlendirmek için her küçük şeyi tavizsiz yapmak zorundadır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz